تحقيق جامعه شناسي گروههاي سياسي

دسته بندي : علوم انسانی » علوم سیاسی
مقدمه
• انسانها بيشتر عمرشان را در گروهها زندگي مي کنند؛آنها به عنوان اعضاي خانواده، ساکنان يک محله يا شهر، اعضاي يک گروه خاص اجتماعي يا اقتصادي و يا مذهبي و قومي نيز به عنوان شهروندان يک ملت با يکديگر رابطه دارند. انسانها حتي اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضاي يک گرو هند ، باز به شيوه هايي فکر و عمل مي کنند که دست کم بخشي ازآنها را عضويت در گروه تعيين مي کند. نوع لباسي که آدمها مي پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقايد و ارزشهايشان و رسومي که رعايت مي کنند، همگي تحت تأثير عضويت آنان در گروههاي گوناگون مي باشند.
• جامعه شناسي را مي توان به عنوان بررسي علمي زندگي گروهي انسانها تعريف کرد.جامعه شناسان در واقع مي کوشند تا آنجا که ممکن است اين نکته را به دقت و به گونه اي عيني توصيف و تبيين کنند که انسانها چرا و چگونه در گروهها با يکديگر رابطه دارند.
• يکي از اهداف عمده جامعه شناسي پيش بيني رفتار اجتماعي و نظارت بر آن است. اين هدف در جامعه نوين بصورتهاي گوناگوني تحقق مي يابد. همچنين جامعه شناسي به تخفيف تعصبها و پيشداوريهايي که مانع انعطاف پذيري بيشتر انسانها در برخورد با موقعيتهاي تازه مي شوند، کمک مي کنند.
دسته بندی: علوم انسانی » علوم سیاسی

تعداد مشاهده: 13830 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:149 کیلوبایت

 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل