تحقیق فلسفه تکنولوژی و نظریه رسانه ها

دسته بندي : مدیریت » مدیریت تکنولوژی
دانلود تحقیق با موضوع فلسفه تکنولوژی و نظریه رسانه ها،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
فلسفه تکنولوژی
نظریه خودگردانی
نظریه تکنولوژی وابسته
تاثیرات نظریه رسانه ها بر فلسفه تکنولوژی
منابع


بخشی از متن تحقیق:
ارزيابي تكنولوژي، محدود به نتايج توسعه تكنولوژيك نيست. در عوض، وابستگي مستقيم فرآيند تصميم سازي تكنولوژيك به منافع و جهان بيني هاي آدمي را هم بايد در نظر گرفت. فلسفه تكنولوژي به بررسي ابعاد تأثير تكنولوژي بر محيط زيست و روابط انساني مي پردازد. از اين رو اين شعبه از فلسفه به زير شاخه هاي خاص خود بخش پذير است. 

يكي از مهم ترين مسائل كنوني در حوزه فلسفه تكنولوژي، چگونگي ارتباط تكنولوژي ها با ساز و كار ارتباطي و رسانه اي است. از يك سو رسانه هاي جديد مانند اينترنت حاصل انقلاب تكنولوژيك هستند و از سوي ديگر همين رسانه ها بر درك و شناخت انسان از جهان تأثير به سزايي گذاشته اند. مطلب زير به نحوه اين تأثير و تعامل مي پردازد.

هدف در اين مطلب كه مربوط است به تكنولوژي و جامعه عبارت از بحث در خصوص تأثير محتمل نظريه رسانه ها بر فلسفه تكنولوژي است. اين بررسي به سه بخش تقسيم شده است: بخش اول توصيفي است مختصر از برخي مسائل اساسي فلسفه تكنولوژي. بخش دوم خلاصه وار به نظريه رسانه ها مي پردازد. بخش سوم معطوف به اين پرسش است كه چگونه نظريه رسانه ها مي تواند در توضيح برخي پرسش هاي هم چنان مطرح در فلسفه تكنولوژي مفيد باشد ...
دسته بندی: مدیریت » مدیریت تکنولوژی

تعداد مشاهده: 12832 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:72 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل