تحقیق دعاوي قولنامه اي

دسته بندي : علوم انسانی » حقوق
دانلود تحقیق با موضوع دعاوي قولنامه اي،
در قالب word و در 33 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
تعریف قولنامه
اقسام قولنامه
ماهيت قولنامه
مقايسه با مفاهيم مشابه
انعقاد و شرايط اعتبار
شرايط مربوط به طرفين عقد
شرايط مربوط به تراضي
اعتبار قولنامه
و ...


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
حقوق تعهدات باتوسعه روز افزونش قسمت سهمي از حقوق خصوصي را بخود اختصاص داده و گسترش آن زمينه‌هاي تخصصي گوناگوني را نيازمند است و پديد آورده. افزايش قراردادها بسبب نياز مردم در اثر روابط اجتماعي، تحول جامعه و كافي نبودن عقود سنتي، ايجاد قالب‌هاي نو و تازه‌اي را سبب گرديده كه اين امر موجب بروز اختلافات جديد و صدور احكام متفاوت در رسيدگي شده است.

اهم عواملي كه مي‌توانند از صدور چنين احكامي جلوگيري نمايند، نقش حقوقدانان و نظريه پردازان حقوق، قضاوت عالم و آگاه به قانون و سرانجام قوانين مناسب است. علماي حقوق براي ايجاد رويه قضائي تلاش مي‌نمايند و نظريه‌هاي آنان راهگشاي خوبي است ولي شايد بتوان گفت كه، طرز تفكر متفاوت قضات و بعضا عدم بكارگيري قوانين در فصل خصومت، رسيدن باين هدف را مشكل نموده كه اين ناهمگوني خود سبب طرح دعاوي گوناگون مي‌گردد.

دعاوي قولنامه نيز در اين راستا در يك راه و طريق قرار ندارد، جمعي آنرا لازم الوفاء نمي‌دانند، گروهي بيع تلقي مي‌كنند، كه باز در اين طرز فكر گويا مقررات ثبتي را قانونگذار بيهوده وضع نموده است و نيز بعضي استنباط ديگري دارند.

اين اختلاف آراء و گوناگوني احكام بار عدليه را روزبه روز سنگين تر مي‎كند زيرا متعهد را به عهدشكني و بي‎اعتنائي به قانون و اخلاق (كه همانا توصيه به وفاي عهد مي‌كند) و امي‌دارد، باشد كه دعوائي كه عليهش طرح مي‌شود در محكمه اي رسيدگي شود كه ...
دسته بندی: علوم انسانی » حقوق

تعداد مشاهده: 12501 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:23 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 33 صفحه، قابل ویرایش.