تحقیق عشق حماسي و حماسه‌ عشق

دسته بندي : علوم انسانی » ادبیات
دانلود تحقیق با موضوع عشق حماسي و حماسه‌ عشق،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

پيش‌گفتار
تعريف عشق
انواع عشق
عشق حقيقي
عشق مجازي
عوامل عشق
عشق در آثار سعدي
عشق از ديدگاه حافظ
عشق حماسي
عشق در ايران باستان
حماسه عشق
نتيجه
منابع و ماخذ


بخشی از متن تحقیق:
پيش‌گفتار:
شاهنامه، تبارنامه ملت كهن و عزيزمان ايران است و داراي داستان‌هاي است كه جنبه نمادين و آرماني دارند و متعلق به دوران پهلواني و اساطيري ايران هستند و به همين دليل شخصيت فردوسي امروزه جهاني شده است و از نام بلند آوازه ايران جدا نيست. اهميت‌ فردوسي‌حكيم به حدي است كه از مرزهاي ايران فراتر رفته و چه بسا در شناخت اين حكيم طوس غربي ها از جوامع شرقي نيز پيش‌تر رفته‌اند.

شاهنامه تنها نامه شاهان و‌ جنگ و‌ گريز پهلواني نيست، بلكه آيينه تمام نماي گذشته اين مرز بوم است، گذشته‌اي كه نمي‌تواند از عشق جدا باشد. داستان‌هاي عاشقانه جذاب‌ترين و شاداب‌ترين قسمت‌هاي شاهنامه را تشكيل مي‌دهد كه در زبان و گوش جان‌هاي بيدار و عاشق طنين انداز است. عشق‌هاي اين مردان و‌ زنان پاك اسطوره‌اي باعث تولد يافتن‌ رستم و امثال آن شده است‌ كه‌ حافظ كيان‌ و‌ اعتلاي‌ وطن‌ و‌ افتخار‌ و‌ غرور ملي شده و ما را در مقابل تهاجم ضحاكيان مصون نگاه مي‌دارد.

عشق و محبت نمادين و اسطوره‌اي ايرانيان باستان گاهي بطور سحرآميز توانسته است آتش كينه و عداوت ميان ملت‌ها و اقوام را فرود نشاند و بدون جنگ و خونريزي، محبت و دوستي را به ارمغان آورد. با اين انديشه مطمئن كه ...
دسته بندی: علوم انسانی » ادبیات

تعداد مشاهده: 11212 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:133 کیلوبایت

 قیمت: 36,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل