تحقیق آشنایی با موسیقی و نت

دسته بندي : علوم انسانی » مطالعات هنر
دانلود تحقیق در مورد آشنایی با موسیقی و نت،
در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

1- مقدمه
2- بيان مسأله
3- بيان اهداف
4- بيان فرضيات
5- مطالعه پيشينه
6- گفتگو با يك موسيقيدان
7- تعريف مفاهيم اساسي موسيقي
8- تعريف سبك هاي موسيقي 
9- ابزار جمع آوري اطلاعات
10- روش تحقيق 
11- معرفي جامعه 
12- معرفي نمونه
13- تعاريف عملياتي 
14- جدول زمانبندي و بودجه بندي 
15- فهرست منابع


مقدمه تحقیق:
موسيقي يكي از هدف هاي زيباست كه از ابتداي خلقت در نهاد طبيعت مستور بوده. آهنگ مرغان خوش نوا، وزش باد و حركت برگ درختان، لغزش آب جويباران و ريزش آبشارها موسيقي ابتدائي بشر و اولين آموزگار انسان در آموختن اين هنر بوده است.

موسيقي زباني است كه انسان به ياري آن مي تواند كما بيش آنچه رادر ضمير مكنون و مكتوم خويش دارد به ميان آورد.

از سوي ديگر موسيقي وسيله اي است كه يك موسيقيدان (خلاق موسيقي) بسته به احساس، دانسته هاي عمومي، جهان بيني و انسانيت خويش از آن چه كه نزد استادان خود فرا گرفته و خود نيز آن ها را به تجربة عملي گذارده، بهره گرفته و مكنونات قلبي، آرزوهاي نهفته فردي و يا سركوب شدة اجتماعي را باز آفريند.

اينك بي مناسبت نيست اندكي هم از تأثير صنعت موسيقي گفته شود. بعضي از هنرمندان خواسته اند هنرهاي زيبا را با هم مقايسه كنند و شدت تأثير يكي را بر ديگري بيان نمايند ( خصوصاً در تأثير شعر و موسيقي و اهميت يكي بر ديگري سخن ها گفته اند، ولي انگار تأثير موسيقي در عموم بيش از شعر است و اگر شعر با موسيقي توأم شود و اثرش به مراتب بيش از موسيقي تنها و شعر بي آهنگ است.

توجه خاص جوانان ايراني به موسيقي و شنيدن آهنگ هاي بي محتوا كه متأسفانه بيشترين بخش موسيقي راديوئي و تلويزيوني ما را تشكيل مي دهند از طرفي و فراهم نمودن وسايل و موجباتي كه بتوان موسيقي حقيقي را به گوش مردم رسانيد از طرف ديگر مرا بر آن داشت كه وضع اين هنر را با روشي كه دانشته و تغييراتي كه به ندرت در آن راه يافته مورد تحقيق و بررسي قرار داده و نتايج آن را در اختيار خوانندگان علاقه مند به اين هنر قرار دهم.

بيان مسأله:
امروزه يكي از مهم ترين يكي از مؤثرترين عوامل تفريحي و سرگرم كننده براي جوانان ايراني، گوش دادن به موسيقي است. گرايشات مختلفي نسبت به انواع موسيقي در بين جوانان ايراني وجود دارد.

جوانان امروز، داستان گذشته موسيقي ما را نمي دانند، زيرا در اين باره كتابي نوشته نشده است كه بخوانند. موسيقي ما در محيطي اختصاصي به وجود آمده كه چندان به مزاج اجتماع امروز نمي سازد. جوانان نغمه و آهنگي را طالبندكه به آن دل ببندند و سرگرم شوند. ولي چيزي را كه مي خواهند نمي جويند. پس دست به دامان موسيقي غربي مي شوند. اما چون در همه كس مايه كافي براي فهم آن نيز پيدا نمي شود  به ساده ترين نوع آن كه همان جاز است دل خوش مي دارند. (خالقي، 1372)

نوازندگان و خوانندگان هم كه رگ خواب آنها را پيدا كرده اند آن سبك را به گوش ايشان مي رسانند و به اين ترتيب موسيقي ما را ضايع مي كنند (خالقي، 1366)

آن چه كه يك شنوندة موسيقي- شنونده اي كه خود موسيقيدان نيست- از موسيقي دريافت مي كند در واقع احساسي است تا تعقلي. با اين حال هرچه او دربارة روابط و تأثيرهاي متقابل موسيقائي، آگاهي همه جانبه تري كسب كند. اين آگاهي ها او را بيشتر به دريافت اين هنر ياري خواهد رساند...
دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر

تعداد مشاهده: 14507 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:108 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل