جزوه ارتقای رتبه شغلی عالی معاون اجرایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش

دسته بندي : عمومی » فرم ها و مستندات
دانلود جزوه ارتقای رتبه شغلی عالی معاون اجرایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش،
در قالب word و در 65 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

راه کارهای آموزشی و پرورشی معاونت اجرایی
مقدمه
تعریف و مفهوم مدیریت
وظایف مدیر آموزشی
اهمیت برنامه ریزی برای معاونت اجرایی مدارس
اصل احترام در معاونت اجرایی
برنامه ریزی برای ساعات تفریح دانش آموزان
برنامه ریزی فروشگاه مصرف دانش اموزان
شوراها و انجمن های مدرسه
برنامه ریزی برای نماز جماعت مدرسه
شورای معلمان
برنامه ریزی برای انتخاب دبیران و کادر اداری
قاطعیت معاونت اجرای آموزشگاهی
برنامه ریزی برای اقامه نماز جماعت دانش آموزان و همکاران
طرح تشکیل شورای کلاسی
سیاست های فرهنگی مدرسه
پیشنهادات راهبردی  برای معاونت اجراییان
عوامل موثر بر بهبود معاونت اجرایی مدارس دوره متوسطه
نتیجه گیری


مقدمه جزوه:
دیدگاه های مختلفی در مورد شیوه مدیریت مدارس وجود دارد. عده ای از مدیران مدارس ریشه بسیاری از مشکلات و راه حل های مدارس را در منابع مالی، فیزیکی و بودجه آن می دانند. این افراد بیشترین توجه خود را به ورودی های سیستم مدرسه معطوف می دارند. عده ای دیگری اعلام می دارند که اگرچه توجه به منابع موجود در ورودی های سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است، اما باید به فرآیند سیستم توجه بیشتری معطوف داشت. آن ها در فرایند سیستم به محتوی، روش ها ، چگونگی تدریس، نحوه مدیریت و ارزشیابی تاکید می نمایند.

در مدیریت کیفیت جامع که خود محصول مدیریت فرآیند مدار است، تلاش می کند برنامه ریزی استراتژیک را وارد رفتار روزانه مدارس کند. در این روش که به مشارکت همه کارکنان تاکید می ورزد روش ها، ابزار و مدل های مناسبی برای بهبود بخشیدن به کیفیت کار مدرسه به مدیران و کارکنان ارائه می دهد که لازم است مدیران و کارکنان با آموزش این شیوه ها تغییرات عمده ای را در روش های کاری خود به وجود آورند و همزمان با این تغییرات برنامه ریزی مناسبی را معمول و اجرا نمایند.

در این مقاله ضمن تاکید به مدیریت فرایند مدار و ارائه تعریفی از مدیریت کیفیت جامع راهکارهایی را برای دستیابی مدیریت به این شیوه ارائه داده است. از بررسی و مطالعه آثار گذشتگان روشن می شود که مدیریت از قدیم الایام در جوامع مختلف بشری وجود داشته است و بزرگان و رهبران ملل و ادیان مختلف ضرورت وجود مدیریت و رهبری را نیز یک امر مسلم شمرده اند. در قرون اخیر هم نهضت های مختلفی در امر مدیریت ظهور کردند که می توان به نظریه مدیریت علمی نظریه مدیریت نهضت روابط انسانی نظریه سیستم ها در مدیریت و نظریه ترکیبی مدیریت اشاره کرد. از آغاز کار تعلیم و تربیت انسان نیز از روش های مختلف مدیریت در امر آموزش بهره برده است. اما از آن جایی که تحولات اجتماعی جدید تغییراتی را در ابعاد مختلف جامعه از جمله در زمینه های مختلف فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی ایجاد کرده خود به خود نیازهای جدیدی را هم بوجود آورده است لذا برای پاسخگویی به این نیازهای جدید افراد جامعه تغییر و دگرگونی در روش های مدیریت مدارس و تلاش برای بهبود بخشیدن به کیفیت مدیریت مدارس ضروری است. امروزه دراین دنیای درحال تغییر وپیشرفت ، مدارس نیاز به تغییر ودگرگونی دارند واین تغییر باید ابتدا در مدیریت ایجاد شود چرا که واقعیات امروز جامعه را نمی توان با روشهای دیروز فهمید بلکه باید با تجدید نظر در روشها وبرنامه های گذشته نظریه ها وروشهای نوینی را جایگزین کنیم در حال حاضر مدیریت آموزشی رویکرد جدید فرآیند مدار محور را برای اثر بخش کردن مدارس آغاز نموده است. در این مقاله برآنیم تا این رویکرد جدیدرا روشن و راهبردهای مناسب آن را ...
دسته بندی: عمومی » فرم ها و مستندات

تعداد مشاهده: 13358 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:618 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 65 صفحه، قابل ویرایش.