تحقیق ماهیت روان شناسی

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق با موضوع ماهیت روانشناسی،
در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
رویکردهایی به روان‌شناسی
کاربرد رویکردهای گوناگون
تعریف روا‌ن‌شناسی
تاریخچه روان‌شناسی
رابطه روان‌شناسی با سایر علوم
فواید روان‌شناسی
و ...


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
روان‌شناسی تقریباً با همه جنبه‌های زندگی ما ارتباط دارد. به همان اندازه که جامعه پیچیده شده روان‌شناسی هم به صورت روز افزونی نقش مهمتری در حل مسائل آدمی بازی کرده است. روان‌شناسان با انواع بسیاری از رفتارها سروکار دارند که برخی از آن‌ها از اهمیت گسترده‌ای برخوردارند: 
کدام شیوه‌های فرزندپروری به شادکامی و کارآمدی در دوره بزرگسالی می‌انجامد؟ چگونه می‌توان از پیدایش بیماری‌های روانی پیشگیری کرد؟ برای ریشه‌کن کردن پیش داوری نژادی چه می‌توان کرد؟ کدام شرایط خانوادگی و اجتماعی مشوق پرخاشگری، از خود بیگانگی و بزهکاری است؟ چگونه می‌توان به یک بیمار درمان‌ناپذیر کمک کرد که با آرامش خاطر بمیرد؟روان درمانی تا چه اندازه در درمان الکلیسم مؤثر است؟ آیا می‌توان با استفاده از داروهایی که موجب تسهیل انتقال عصبی می شوند حافظه را بهتر کرد؟
روان‌شناسان با مطالعه این مسایل و مسایل فراوان دیگر سروکار دارند.

روان‌شناسی درعین حال از طریق اثری که در قوانین و سیاست دولت دارد بر زندگی ما اثر می‌گذارد. قوانین مربوط به تبعیض نژادی مجازات‌ها، هرزه نگاری، رفتارجنسی و شرایطی که در آن فرد مسئول اعمال خودشناخته می‌شود همه از نظریه‌ها و پژوهش های روانشناختی اثر می‌پذیرند.

با توجه به این که روان‌شناسی در تمام وجوه زندگی ما اثر می‌گذارد شایسته است حتی کسانی که در پی کسب تخصص در این رشته نیستند آگاهی مختصری از واقعیت‌های بنیادی و ...
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 10259 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 19,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل