تحقیق خلاقيت در كودكان (بررسي نيازها و خصوصيات كودكان 4 تا 6 ساله)

دسته بندي : علوم انسانی » مطالعات هنر
دانلود تحقیق با موضوع خلاقيت در كودكان (بررسي نيازها و خصوصيات كودكان 4 تا 6 ساله)،
در قالب word و در 70 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
شناسايي مشكل
تعیین هدف
شرح مساله
پرورش حواس كودكان
خلاقيت و سازندگي در سنين پيش‌دبستاني
پرورش خلاقيت از طريق هنر
رشد بازنمايي دو بعدي
رشد طراحی
رشد نقاشی
و ...


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
اگر بزرگسالاني خلاق و با قوة تخيل مي‌خواهيم بايد از سال‌‌هاي اولية زندگي آن‌ها براي اين كار برنامه‌ريزي كنيم. ما كودكان را براي زندگي تربيت مي‌كنيم و هر خصوصيتي را كه در اين سن در آنان تشويق كنيم با آنان مي‌ماند. اگر خلاقيت و قوة تخيل آنان را تشويق نكنيم كودكان به بزرگسالاني خلاق بدل نمي‌شوند. كار و فعاليت هنري كودكان در ايجاد فرصت‌هايي بمنظور ابراز خلاقيت اهميت حياتي دارد.

در نظر گرفتن تنوع وسايل و امكانات‌دار اتاق كودك به دليل استفادة طولاني مدت از اهميت بسياري برخوردار است. كودكان به نقاشي و حجم‌سازي بسيار علاقه‌مندند و دوست دارند وسايلي را كه در اختيار دارند رنگي كنند، مثل نقاشي‌كردن روي ديوارهاي اتاقشان. گاهي اين مسئله باعث ايجاد اضطراب و نگراني در خانواده‌ها مي‌شود: اما بايد دقت كرد كه كودكان را از انجام اين كار نهي نكنيم و فضاي لازم را براي انجام اين كار براي او فراهم كنيم.

تحقيقات نمايانگر آن است كه هوش و استعداد، خلق و خو و شخصيت، قدرت‌ها و مهارت‌ها در سال‌هاي اول زندگي شكل مي‌گيرد. در مرحلة بعدي، رشد انسان بيشتر در جهت  كمي است تا كيفي. لذا هر قدر محيط زندگاني كودك غني‌تر، سالم‌تر و آگاهانه‌تر باشد، هوش كودك بيشتر و رفتار او متعادل‌تر خواهد بود و ...
دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر

تعداد مشاهده: 10371 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 70

حجم فایل:51 کیلوبایت

 قیمت: 43,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل