پاورپوینت کشت بدون شخم

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
دانلود پاورپوینت با موضوع کشت بدون شخم،
در قالب ppt و در 27 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

چکیده
مقدمه
تاریخچه ای کوتاه از خاک ورزی
کشت اولیه بدون خاک ورزی
توسعه و پیشرفت در اروپا
روش هاي شخم كم يا بدون شخم در كشاورزي ارگانيك
لوازم مناسب براي شخم زني خاك
منابع


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه:
تعریف کشت بدون خاک ورزی: کشت بدون خاکورزی، به عنوان عملیات کاشت محصول در خاک قبلا آماده نشده، به وسیله ایجاد یک شکاف، شیار یا نوار دارای عرض و عمق کافی برای حفاظت مناسب بذر، معرفی شده است. هیچ گونه عملیات دیگری برای آماده سازی خاک، انجام نمی شود (فیلیپس و یانگ، 1973). هم چنین، کشت بدون خاکورزی همیشگی مورد نظر است، نه کشت بدون خاکورزی موقت و گاهگاهی. کشت بدون خاکورزی در آمریکای شمالی به عنوان کاشت بذر بطور مستقیم در انگلستان و اروپا به عنوان خاک ورزی صفر شناخته می شود. بذرپاشی هوایی، آخرین حالت عملیات خاکورزی صفر است.

باید تلاش بیشتری برای انتقال این روش تولید محصول واقعا پایدار مخصوصاً به نواحی حاره ای (گرمسیر) و قسمت های گرم تر آفریقا و آسیا انجام داد. دلیل آن، این است که تاکنون هیچ کدام از روش هایی که بشر در هر کجای دنیا ابداع کرده است، نتوانسته از فرسایش خاک جلوگیری کند و تولید محصولات غذایی را به صورت پایدار حفظ نماید (بیکر و همکاران، 1996).

روش شخم زدن، باعث عدم استفاده کافی از زمان و سوخت می شود و باعث استهلاک بیشتر ماشین آلات می گردد (ویدلین و همکاران، 1984 ). نیروی لازم برای عملیات خاکورزی قابل توجه است. در کشاورزی پیشرفته، این امر می تواند یک چالش فنی یا یک مشکل اقتصادی باشد. اما در قدیم، درک این مفهوم مشکل بود. زیرا تعداد زیادی از مردم از این طریق امرار معاش می کردند. نیروی لازم برای انجام این کار خیلی زیاد بود و دام هایی که مورد استفاده قرار می گرفتند، زود خسته می شدند (کویپرس، 1970). اما یک کشاورز کوچک که زمینش را با نیروی کشش دام ها شخم می زد، مجبور بود 30 تا 40 کیلومتر پشت سر وسیله شخم در هر هکتار راه برود تا بتواند زمین را آماده کند ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 9466 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:277 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 27 اسلایدف قابل ویرایش.