پاورپوینت زراعت سیب زمینی

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
دانلود پاورپوینت با موضوع زراعت سیب زمینی،
در قالب ppt و در 70 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

سیب زمینی
اکولوژی سیب زمینی
خصوصیات گیاهی
شمای عمومی بوته سیب زمینی
مشخصات غده سیب زمینی
برش عرضی سیب زمینی
مواد تشکیل دهنده غده سیب زمینی
مراحل نمو
مراحل رشد و نمو سیب زمینی
سازگاری سیب زمینی
ارقام سیب زمینی
تاریخ کاشت
مرحله کاشت
مرحله داشت
خاک دهی پای بوته
كنترل شيميايي
و ...


بخشی از متن پاورپوینت:
مراحل نمو: تقسیم بندی مراحل نمو سیب زمینی بر مبنای تشکیل و رشد غده انجام می گیرد. باید توجه کرد که گل دهی و غده بندی از نظر فیزیولوژیکی کاملاً مستقل از هم می باشند، اگر چه ممکن است تحت تاثیر عوامل محیطی و گیاهی مشابهی قرار گیرند. مرحله  کاشت تا سبز شدن که طی این دوره جوانه رشد کرده و اولین برگ بطور کامل از خاک خارج می شود. طول این دوره به میزان خواب جوانه های روی غده، دما، رطوبت خاک، عمق و روش کاشت و بافت و ساختمان خاک بستگی داشته و از 3 تا 4 هفته طول می کشد.

مرحله رشد رویشی که این مرحله از سبز شدن شروع شده و تا شروع غده بندی ادامه می یابد . طول مدت این دوره به 3 تا 5 هفته می رسد و اندامهای رویشی رشد می کنند.

مرحله آغاز غده بندی که با تشکیل اولین غده شروع می شود. اولین غده در راس یک استولن تشکیل می گردد . زمان شروع غده بندی تحت تاثیر میزان انتقال مواد غذایی به سمت ریشه قرار دارد . در برخی از ارقام و شرایط ، این مرحله با آغاز گلدهی همراه است . این مرحله نیز با توجه به شرایط مساعد زراعی حدود دو هفته به طول می انجامد.

مرحله رشد غده ، پس از بسته شدن کانوپی که گیاه به حداکثر رشد خود می رسد غده ها شروع به رشد سریع می نمایند . طول مدت رشد غدد از 60 الی 90 روز متغییر می باشد .
مرحله رسیدن که با شروع پیری و زرد شدن اندامهای هوایی مصادف می باشد ، در این مرحله پوست چوب پنبه ای غدد تشکیل شده و ضخیم میگردد و با مالش دست از گوشت جدا نمی گردد . در این مرحله با توجه به هدف تولید در صد ماده خشک به بالاترین میزان خود حدود 17 الی 23 درصد می رسد
و . . .
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 11299 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 70

حجم فایل:4,116 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل