تحقیق توسعه اقتصادی و جهانی شدن

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
دانلود تحقیق با موضوع توسعه اقتصادی و جهانی شدن،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

نظری به تجارب کشورها
شرایط تحقق همزمان توسعه و جهانی شدن
هر کشور می‌تواند یکی از شش رژیم زیر را انتخاب کند
رژیم نرخ شناور آزاد
رژیم ارزی با قیمت ثابت
رژیم نرخ شناور اداره شده
رژیم ارزی خزنده
جایگزینی پول ملی با پول خارجی
و ...


بخشی از متن تحقیق:
نظری به تجارب کشورها:
تجارب کشورهای جهان نشان داده است که استفاده از کشورهای دیگر بعنوان مدل می‌تواند مفید باشد و در ضمن پیاده کردن کورکورانه هر مدل می‌تواند اوضاع کشور را مختل و احتمالا برای سال‌ها مسیر معقول و مقبول منحرف سازد. برای مثال می‌توان تجارب شوروی و کشورهای آمریکای جنوبی از یک طرف و تجارب چین، هند، کره جنوبی و تایوان را از طرف دیگر مقایسه کرد.

در جریان فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق به ملت‌های آن وابسته به آن قول می‌دادند که اگر سیستم کاپیتالیستی آمریکائی را انتخاب و نهادینه کنند بزودی به ردیف ممالک پیشرفته دنیا خواهند رسید و مانند آمریکائی‌یانی که در فیلم‌ها می‌دیدند در رفاه خواهند زیست. امروز می‌بینیم که در شوروی فقر در تمام نقاط کشور وفور یافته و واقعیات ترسیم شده در کتاب‌های چارلز دیکنز و تنسی ویلیامزدر آن کشورها بوقوع پیوسته است. بطور تقریبی 15 درصد مردم شوروی با درآمدی کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند. مردم خوشبختی که شاغلند، یا باید بین غذا و لباس یکی را انتخاب کنند و یا باید بین سوخت و دارو یکی را انتخاب کنند. کارگران و کارمندانی که قبلا از نظراقتصادی راحت زندگی می‌کردند حالا باید مواظب بودجه ناچیز خود باشند تا بتوانند برای خود و خانواده خود شام شب داشته باشند.

در سال 1990 چین کشوری عقب مانده و از شوروی عقب‌تر بود. فقر بوفور دیده می‌شد. درآمد ناخالص ملی چین حدود %60 شوروی بود. چین راه خود را انتخاب کرد و بدون عجله‌ای که گریبان گیر بسیاری از آن‌هائی که می‌خواهند یکشبه ره صد ساله را بپیمایند مدل خود را که به مدل چینی مشهور شده است پیاده کرد. دراین مدل، هر چند مکانیزم بازار آزاد تعیین کننده روابط اقتصادی است، ولی ...
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 12063 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:23 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل