تحقیق تورم

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
دانلود تحقیق با موضوع تورم،
در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

تورم یا افزایش قیمت‌ها
تحليل تاريخى تورم و كاهش ارزش پول
انواع تورم
تقويت بخش خصوصي براي کاهش نرخ تورم
شش دليل اصلي نرخ بالاي تورم در ايران
اثر تورم بر رشد انزواي اقتصاد ايران
سیاست پولی
نرخ بهره
نقدینگی
چاره انديشي براي تورم
نتیجه‌گیری
منابع


بخشی از متن تحقیق:
تورم یا افزایش قیمت‌ها:
افزایش قیمت‌ها، افزایش بها یا تورم قیمت‌ها به معنی درصد رشد سطح قیمت‌ها می‌‌باشد. هر ساله مراکزی (در ایران بانک مرکزی) سبد کالایی را که مورد مصرف مصرف‌کنندگان می‌‌باشد تعیین کرده و با جمع‌ آوری قیمت تک تک کالاها در شهرها و روستاهای خاصی شاخص قیمتی را تهیه می‌کنند. این شاخص دربرگیرنده کالاهای پرمصرف و دارای ضرایب خاصی است. بر اساس همین ضریب است که میزان تأثیرگذاری قیمت کالا مشخص می‌شود. تورم به معنی افزایش قیمت نیست بلکه به معنی درصد افزایش قیمت‌ها می‌‌باشد. برای نمونه اگر شاخص قیمت در دو سال پیش ۱۰۰ و سال گذشته ۲۰۰ و امسال ۲۵۰ باشد، قیمت‌ها در سال گذشته صد در صد و امسال ۲۵ درصد افزایش داشته است. 200 / (250 − 200) در حالی که تورم از صددرصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

مسئولیت اجرای سیاست پولی:
پول امروزه نقش‌هایی فراتر از وسیله مبادله بودن دارد. تغییر در حجم پول در جریان، ارزش پول را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تغییر در ارزش پول بر سطح تولید و توزیع درآمد ملی اثر می‌گذارد. هدف اصلی سیاست پولی تثبیت قیمت و اشتغال کامل است. مقامات پولی دو گروه سیاست پولی می توانند اجرا کنند:
1) سیاست انبساطی: اگر حجم قدرت خرید برای حفظ تقاضا در حدی که اشتغال کامل را ممکن سازد غیرکافی باشد، به سیاست پولی انبساطی نیاز هست. در این حالت ...
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 10423 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:47 کیلوبایت

 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل