تحقیق جو گياهي است علفي و يكساله

دسته بندي : عمومی » صنایع غذایی
دانلود تحقیق با موضوع جو گياهي است علفي و يكساله،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
جو چهارمین محصول در بین غلات مهمی مانند گندم، برنج و ذرت است. قیمت جو با توجه به نوسانات ارز نیز تغییر زیادی را در این چند ماهه اخیر به خود دیده است. با این حال عوامل زیادی دراین محصول در تمام مناطق معتدل قطب شمال تا مناطق استوایی پرورش داده می‌شود. حدود دو سوم از محصول جهانی جو برای تغذیه دام‌ها استفاده می‌شود. این گیاه که در زمره گیاهان گندمیان یا گرامینه ها جای می‌گیرد دارای چرخه عمر ۱ ساله است. اگر بخواهیم به منطقه آغازین کشت جو اشاره کنیم باید آسیای جنوب شرقی و اتیوپی را خواستگاه اولیه کشت جو به شمار آورد. البته این محصول با کیفیت در حدود ۱۲ هزار سال پیش در آسیای غربی و آفریقای غربی شناخته شده بود. شاید بتوان گفت که کشت جو قبل از کشت گندم وجود داشته است.
 جو
امروزه در کشور ما در استان‌های لرستان، گیلان، خوزستان، اصفهان و آذربایجان و همچنین در بیشتر مناطق دیگر کشت این محصول رواج دارد. قیمت این غله با توجه به کیفیت آن تعیین می‌شود و از این محصول هم به عنوان غذای انسان و هم به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.
موارد مصرف جو
همان طور که می‌دانیم محصول جو دارای مصارف زیادی است. این محصول هم مصرف حیوانی دارد و هم مصرف انسانی. خواص این غله باعث شده است که بتوان در خوراک دام و طیور از آن نهایت استفاده کرد. جو از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است. بیشتر این محصول در کشور ما به مصرف دام و طیور می‌رسد که معمولاً به صورت درسته یا نیم کوب هستند.
از مصارف انسانی ای غله می‌توان به استفاده از آن در سوپ، و پخت و پز نان اشاره کرد. وقتی که غلاف جو را بکنیم می‌توانیم آن را در سوپ و غذای کودک استفاده کنیم. جو سرشار از پروتئین و انرژی است. این محصول را به صورت نیم کوب یا پوست کنده می‌توان در تهیه انواع غذاها استفاده کرد. کارشناسان ما در بخش فروش جو می‌توانند در زمینه خرید جو و قیمت آن اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند کافی است که با شماره‌هایی که در سایت ما درج شده‌اند تماس بگیرید.
جالب است بدانید که اگر بتوان ارزش غذایی این گیاه را از طریق مهندسی ژنتیک بهبود داد می‌توان به جای آرد گندم از آردجو در نانوایی‌ها استفاده کرد. و به عبارتی می‌تواند در کنار گندم و یا جایگزین مناسب آن در تهیه انواع نان‌ها به کار برده شود. از دیگر موارد مصرف این غله می‌توان به درست کردن مالت از دانه جو اشاره نمود که در کشورهای مختلفی این کار رواج دارد. در این صورت باید از دانه‌های که یکنواخت هستند و بدون پوست بوده و نشکسته باشند استفاده کرد. چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد از دانه این غله را پروتئین تشکیل داده است.
خواص جو
با توجه به خواص زیادی که جو دارد می‌توان نتیجه گرفت که قیمت جو را در بخش خرید جو اگر بهبود ببخشیم و به کشت این محصول در کشور بهای بیشتری داده شود؛ در سطح وسیعی می‌توان این محصول را زیر کشت برد و خرید و فروش جو اگر به صورت تضمینی و با ساز و کار بهتری از کشاورز انجام گیرد می‌تواند به رونق تولید در این بخش کشاورزی کمک فراوانی کند. جو خواص زیادی دارد که باعث می‌شود ارزش سرمایه گذاری در تولید را داشته باشد. از خواص جو اگر بخواهیم بیان کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
۱- خواص دارویی این محصول بسیار زیاد است و از نظر طب قدیم سرد و خشک به حساب می‌آید.
۲- کسانی که دارای ضعف عمومی بدن هستند اگر جوشانده این محصول را در ترکیب با گندم و جوی دوسر مصرف کنند می‌تواند مؤثر واقع شود. از آنجایی که این ماده غذایی دارای فسفر به میزان کافی است می‌تواند برای مغز و وضعیت عصبی بدن انسان فواید بی‌شماری داشته باشد.
دسته بندی: عمومی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 2204 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:197 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.