تحقیق ماشين های مبارزه با آ‏فات و كوده ده

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت
دانلود تحقیق با موضوع ماشين های مبارزه با آ‏فات و كوده ده،
در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
دلايل استفاده از مواد شيميايي در توليد محصول:
كشاورزي كه با استفاده از بذور مرغوب به منظور بدست آوردن تراكم گياهي مطلوب به ميزان معيني اقدام به كاشت نموده است، زماني به درآمد دست خواهد يافت كه هر گياهچه تبديل به يك گياه سالم و بالغ شود و قادر به توليد با عملكرد بالا باشد. اين مراحل رشد، مراحلي است كه علفهاي هرز، حشرات و شرايط هوا بطور عمده مي توانند در توليد محصول اثر بگذارند. گياه در حال رشد براي بدست آوردن مقادير لازمي از رطوبت و مواد غذايي سريعاً به سيستم ريشه اي قوي نياز دارد. از اين رو خاك بايستي حاصل خير بوده و عاري از بيماريها و حشرات خاكزي باشد. علفهاي هرز با محصول در حال رشد براي همان رطوبت، مواد غذايي موجود در خاك و نور خورشيد به رقابت مي پردازند قدرت رشد طبيعي علفهاي هرز اغلب موجب مي شود آنها از محصولات سبز شده در كاشت رديفي و يك پارچه پيشي بگيرند علفهاي هرز علاوه بر تقليل عملكرد محصول، دشواري برداشت را افزايش مي دهند و محصولات دانه اي را با بذور خود آلوده مي سازند. علفهاي هرز همچنين كيفيت محصولات علوفه اي خشك و تر را كاهش مي دهند.
حشرات بخشي از مجموعه حيوانات هستند كه با انسانها در كسب غذا به رقابت مي پردازند. ميزان خسارات وارده از طرف حشرات در اغلب موارد يكي از وقاعي ثبت شده تاريخي در زمينه تلاش انسانها در توليد محصولات براي بدست آوردن غذا بوده است. در حالي كه تعدادي از حشرات سودمند بوده و براي توليد محصول حالت تكميل كننده دارند، حشراتي كه مضر شناخته مي شوند هر ساله ميلياردها دلار از ارزش غذايي را از بين مي برند.
گذشته از اين سالانه ميليونها دلار صرف مبارزه با حشرات مي شود.
مواد شيميايي مورد مصرف در كشاورزي ابزار فوق العاده اي براي مزارع مدرن مي باشد. در كشاورزي كاملاً صنعتي براي مبارزه با حشرات هر ساله حدود نيم ميليون تن مواد شيميايي مورد مصرف قرار مي گيرد. مصرف ساليانه مواد شيميايي براي كودهاي تجارتي 50 ميليون تن و بيش از 2 ميليون تن براي مبارزه با علفهاي هزر است. انواع زيادي از مواد شيميايي مورد استفاده براي مبارزه با علفهاي هرز و حشرات كه عموماً بدانها آفت كش اطلاق مي شود، تابع بسياري از مقررات محيطي و بهداشتي است
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کشاورزی و زراعت

تعداد مشاهده: 520 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 13 صفحه، قابل ویرایش.